7.7.09

I'm sewing you


It took forever to get them, but finally this week they arrived; my first Japanese pattern books.
Beautiful lay out and pictures of beautiful simple clothes. I ordered one for me and one for C. Ok, obviously I can't read Japanese, but the patterns are (looking) simple and there are manual drawings in the back.

I love to make this dress and bag.

Last night I started with the most simple pattern in the book, the blouse above, with a little piece of fabric I had lying around, below.


Just now she fitted it; a success!
Now that I know her size for the Japanese patterns, I can try something more difficult soon.

8 opmerkingen:

M. zei

a real success !

vermiljoen zei

die japanse boeken zijn echt prachtig, ik moet ook ooit eens...

NoeKs blogt... zei

Hee, goed zeg!! Mooie blousje is het geworden.

sarah zei

Dan heb ik een tip voor je: http://julijaswardrobe.blogspot.com/
Ik denk dat ze ook heel veel uit die boeken maakt, prachtig he. Veel plezier ermee!

l i s e zei

WOW this is beautifull and I like the pattern very much too.
Great job bravo I admire

Rynke zei

Mooooi!

meisjesmama zei

super! Japanse patronen én stofjes bekoren me helemaal...ik heb helaas geen van beide in mijn bezit... Is het niet erg moeilijk te naaien zonder uitleg? Je doet het dan allemaal op basis van de prentjes dan?
Waar heb je het boek gekocht?

meisjesmama zei

geweldig stofje ook!!!