30.6.09

made it



It was warm and sticky today. So she did a siesta between paddling pool and biking trips. So I got an hour to finish the tunic dress I started last week. I don't know. I think its nicer on the hanger then on her. It looks a bit weird and 'home-made' too much. It's a bit too big in size I figured. The leaves-fabric is from a vintage skirt of mine, I didn't had enough for the top and arms. Maybe if I sew another one in just one pattern, it's better.
But I finished the project, that's good.

8 opmerkingen:

madame chocolat zei

Are you kidding???
It don't looks weird at all and the'home-made'look is great!

could you made one like that for marie?
we'll swap if you want :)

sarah zei

ik vind het supermooi!!!

Matroskin zei

I think it's a very pretty tunic. Don't be too critical! It looks like a designer piece, not too home made.

Lisa zei

Well the dress is lovely, really!
The two different fabrics are very nice put together. Well done Muriel!

vermiljoen zei

prachtig, echt! en ben meteen ook fan van je blog!

meisjesmama zei

inderdaad heel knap! Mooie combinatie!

l i s e zei

your dress looks wonderfull.
bravo

NoeKs blogt... zei

oh herkenbaar kommentaar. Voor jezelf dan, wat ik ervan zie ik prachtig gelukt! Ik maakte zo'n wikkeljurkje als op mijn blog van stof van een oude wikkeljurk van mij, maar had niet genoeg stof. Bedacht dat de mouwen er wel af konden, maar dan bleek het patroon niet te kloppen. Zag er raar uit, vond ik zelf....Maf he, als je kleding in een winkel koopt, ben je helemaal niet zo kritisch! Maar als je zelf gaat maken...ohohoh